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      Call for Papers: Advances in Skin Therapy

      Submit here before December 31, 2024

      About Skin Pharmacology and Physiology: 2.8 Impact Factor I 5.2 CiteScore I 0.623 Scimago Journal & Country Rank (SJR)

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      Fallbericht: Diagnostische und therapeutische Herausforderungen bei schwerer mechanobullöser Epidermolysis bullosa acquisita

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          Abstract

          Kollagen VII ist der Hauptbestandteil der Verankerungsfibrillen, wichtigen adhäsiven Strukturen, die die Epidermis an der extrazellulären Matrix der Dermis befestigen. Zwei Erkrankungen werden durch eine Fehlfunktion von Kollagen VII verursacht, die beide durch eine Fragilität von Haut und Schleimhaut gekennzeichnet sind: Epidermolysis bullosa acquisita (EBA) und dystrophische Epidermolysis bullosa (DEB). EBA und DEB weisen hohe klinische Ähnlichkeiten, aber signifikante Unterschiede in der Pathogenese und im Alter der Patienten bei Einsetzen der Erkrankung auf. Unsere Patienten hatten eine schwere und rekurrierende mechanobullöse EBA mit charakteristischen diagnostischen DIF-, IIF- und ELISA-Resultaten. Jedoch wurden bei beiden Frauen auch rezessive COL7A1-Varianten in einem monoallelischen Zustand gefunden. Kollagen VII aus EBA-Keratinozyten unserer Patientinnen war signifikant anfälliger für proteolytischen Abbau als Kollagen VII aus Kontrollkeratinozyten, was darauf hindeutet, dass die heterozygoten pathogenen Varianten ausreichten, um das Molekül in vitro zu destabilisieren. Selbst wenn die Menge und Funktionalität von mutierten und normalen Kollagenpolypeptiden vom Typ VII ausreicht, um die Dermis-Epidermis-Adhäsion bei gesunden Personen zu gewährleisten, sind die funktionell beeinträchtigten Proteine wahrscheinlich anfälliger für die Entwicklung von Autoantikörpern gegen sie. Unsere Arbeit legt nahe, dass ein Test auf genetische COL7A1-Varianten bei solchen Patienten mit EBA in Erwägung gezogen werden sollte, die entweder eine Krankengeschichte haben, die auf eine zugrunde liegende dystrophe Epidermolysis bullosa hinweist, oder die eine therapeutische Herausforderung darstellen.

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          Consensus reclassification of inherited epidermolysis bullosa and other disorders with skin fragility

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            Primary immunodeficiency and autoimmunity: A comprehensive review

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              Epidermolysis Bullosa Acquisita: The 2019 Update

              Epidermolysis bullosa acquisita (EBA) is an orphan autoimmune disease. Patients with EBA suffer from chronic inflammation as well as blistering and scarring of the skin and mucous membranes. Current treatment options rely on non-specific immunosuppression, which in many cases, does not lead to a remission of treatment. Hence, novel treatment options are urgently needed for the care of EBA patients. During the past decade, decisive clinical observations, and frequent use of pre-clinical model systems have tremendously increased our understanding of EBA pathogenesis. Herein, we review all of the aspects of EBA, starting with a detailed description of epidemiology, clinical presentation, diagnosis, and current treatment options. Of note, pattern analysis via direct immunofluorescence microscopy of a perilesional skin lesion and novel serological test systems have significantly facilitated diagnosis of the disease. Next, a state-of the art review of the current understanding of EBA pathogenesis, emerging treatments and future perspectives is provided. Based on pre-clinical model systems, cytokines and kinases are among the most promising therapeutic targets, whereas high doses of IgG (IVIG) and the anti-CD20 antibody rituximab are among the most promising “established” EBA therapeutics. We also aim to raise awareness of EBA, as well as initiate basic and clinical research in this field, to further improve the already improved but still unsatisfactory conditions for those diagnosed with this condition.
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                Author and article information

                Journal
                KKD
                10.1159/issn.2296-5424
                Karger Kompass Dermatologie
                S. Karger AG
                2296-5424
                2296-536X
                2022
                November 2022
                28 October 2022
                : 10
                : 4
                : 218-222
                Affiliations
                [_a] aFachbereich Dermatologie, Medizinisches Zentrum – Universität Freiburg, Medizinische Fakultät, Universität Freiburg, Freiburg, Deutschland
                [_b] bFachbereich Dermatologie, Venerologie und Allergologie, Universitätsklinikum Leipzig, Leipzig, Deutschland
                [_c] cInstitut für Humangenetik, Medizinisches Zentrum – Universität Freiburg, Medizinische Fakultät, Universität Freiburg, Freiburg, Deutschland
                Article
                527590 Kompass Dermatol 2022;10:218–222
                10.1159/000527590
                dff2b28e-5a6b-458b-9a30-bfd2988773ff
                © 2022 S. Karger GmbH, Freiburg

                Copyright: All rights reserved. No part of this publication may be translated into other languages, reproduced or utilized in any form or by any means, electronic or mechanical, including photocopying, recording, microcopying, or by any information storage and retrieval system, without permission in writing from the publisher.

                History
                Page count
                Figures: 2, Pages: 5
                Categories
                Erfahrung aus der Praxis

                Oncology & Radiotherapy,Pathology,Surgery,Dermatology,Pharmacology & Pharmaceutical medicine
                Hautbrüchigkeit,COL7A1,Kollagen VII,Immunglobulin,Rituximab,Hautblasenbildung

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